Chcesz ulokować swoje pieniądze na lokacie promocyjnej ale nie masz pewności jak najlepiej wykorzystać taką ofertę? Wiele osób decyduje się na produkty bankowe bez wcześniejszego zapoznania się z usługą. Często pobieżnie czytamy umowę zawieraną z bankiem, a tak na prawdę istotne jest to by jeszcze przed jej podpisaniem wiedzieć czego oczekuje od nas instytucja a zarazem czego Ty możesz się spodziewać ze strony banku. To ważne, szczególnie gdy niespodziewanie zechcesz wypłacić swoje środki lub chcesz w 100% wykorzystać możliwość zwiększenia swoich oszczędności poprzez otrzymanie profitów z promocji banku.

Lokata dla nowego Klienta – co to oznacza?

Po raz kolejny spotykasz się z tym, że bank adresuje swój produkt do zawężonego grona odbiorców? W ciągu ostatnich miesięcy instytucje w szczególności wyróżniają swoje promocje skierowane do nowych konsumentów? Co to oznacza w praktyce? Często mylone jest to z tym, że z usługi nie mogą skorzystać osoby, które już założyły lokatę w banku. Promocja polega jednak na przyciągnięciu całkowicie nowych Klientów i założenia takiej lokaty jest także niedostępne w przypadku osób, które prowadziły w danym banku m.in. tylko rachunek rozliczeniowy.

Osoby, które wcześniej korzystały z usług banku mają szansę założyć promocyjną lokatę gdy jej warunek dotyczy wyłącznie tego by na lokacie bankowej zostały zamrożone nowe środki.

Wysokość oprocentowania

Różnica między lokatą w tradycyjnej ofercie banku, a promocyjną usługą to nawet 2,00%. W ostatnich miesiącach da banki oferowały lokaty z oprocentowaniem aż 5,00% – natomiast kilka instytucji konkurencyjnych gwarantowało wartość powyżej 4,00%. To dobry wynik, który jest w stanie przyciągnąć dużą grupę nowych Klientów. Musisz jednak pamiętać, że oprocentowanie nie jest wartością, która oznacza Twój zysk z okresu w którym zamrażasz pieniądze a podany jest w skali rocznej.

Ograniczenia lokaty promocyjnej

By preferencyjne oprocentowanie nadal było opłacalne banki wyznaczają szereg warunków, które konieczne są do spełnienia przez konsumenta. Poniżej kilka najistotniejszych warunków, a zarazem ograniczeń jakie czekają na Ciebie w przypadku tego typu usług.

  • Maksymalna wysokość Twoich oszczędności, zdeponowanych na rachunku. Zależnie od banków jest to z góry ustalona suma pieniędzy. Najczęściej możesz się spodziewać, że to wartość od 10 tys. złotych do 20 tys. złotych. Kwota przekraczająca tą wartość zostaje automatycznie ulokowana na depozycie z niższym oprocentowaniem.

  • Okres trwania umowy. Lokata promocyjna nie trwa dłużej niż kilka miesięcy. To najczęściej usługa, której termin zapadalności przypada po 2 lub 3 miesiącach od zawarcia umowy. Po tym okresie środki można przekazać na lokatę do innego banku lub skorzystać z usługi standardowej w danej instytucji.

  • Strata odsetek w przypadku wcześniejszego zerwania umowy. Nie każdy bank nie wypłaca naliczonych odsetek, warto jednak zwracać na to uwagę. Szczególnie, że zysk naliczany jest dopiero w momencie zakończenia umowy po ustalonym wcześniej terminie. Możliwe jest jednak znalezienie oferty, która gwarantuje wypłatę odsetek za cały okres zamrożenia kapitału, nawet w momencie ich wcześniejszej wypłaty.

  • Ograniczeniem jest także wyłącznie jednorazowa możliwość utworzenia lokaty. W przeciwieństwie do innych ofert związanych z oszczędnościami.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.