Jak zaciągnąć kredyt gotówkowy?

Każdy z nas może znaleźć się w sytuacji, której nagle potrzebuje określonej sumy pieniędzy, a jedynym wyjściem staje się pożyczka w banku. Kredyt gotówkowy może być zaciągnięty na dowolny cel. Oczywiście należy być świadomym, że zadłużanie się w banku powinno być ostatecznością. Jeśli jednak się na to zdecydujemy, dzisiejsze banki oferują przeróżne oferty kredytów gotówkowych, wśród których możemy wybierać te najbardziej korzystne dla nas. Aby wybrać tę najwłaściwszą, należy mieć na uwadze kilka ważnych czynników, takich jak oprocentowanie, odsetki, ubezpieczenie, czy ostateczny koszt kredytu. Jak już zostało wspomniane, banki oferują dzisiaj mnóstwo różnych propozycji dla swoich klientów, dlatego, zanim wybierzemy konkretną instytucję bankową, w której zamierzamy się zadłużyć, powinniśmy ściśle określić swoje potrzeby i wymagania, a następnie dokładnie porównać różne oferty, aby mieć rozeznanie na rynku. Dzisiejsze banki, chociażby przy pomocy wprowadzających w błąd reklam, potrafią manipulować swoimi potencjalnymi klientami, jednak decyzji o zaciągnięciu kredytu nie należy podejmować zbyt pochopnie. Należy chłodno przekalkulować warunki kilku banków, aby dokonać jak najbardziej świadomego wyboru, którego potem nie będziemy żałować. Spłata takiego kredytu trwać może przecież kilka lat, dlatego tak ważne jest, by nie iść do pierwszego banku za rogiem bez wcześniejszego dogłębnego rozeznania.

Zdolność kredytowa i wymagane dokumenty

Kiedy dokonamy już wyboru i udamy się do konkretnej placówki bankowej, powinniśmy złożyć wniosek kredytowy, a następnie zapewnić bank, że będziemy w stanie spłacać zaciągnięte zobowiązanie - musimy posiadać zdolność kredytową. Zazwyczaj bank sprawdza naszą wiarygodność, analizując naszą historię kredytową, korzystając z Biura Informacji Kredytowej (BIK). To wynik tej analizy będzie w dużej mierze decydował o tym, czy dostaniemy kredyt. Jeśli nasz wniosek zostanie zaakceptowany, kolejnym krokiem jest przedłożenie przez nas odpowiednich pism. Właściwymi dokumentami przypadku osoby fizycznej będą:

- dokument potwierdzający naszą tożsamość (dowód osobisty);

- pismo potwierdzające nasze dochody (zaświadczenie z naszego zakładu pracy).

Jeśli natomiast prowadzimy własne przedsiębiorstwo i to właśnie na firmę chcielibyśmy zaciągnąć kredyt, wymaganymi dokumentami będą:

- dokumenty rejestrowe przedsiębiorstwa (pit, regon);

- pismo potwierdzające przychody przedsiębiorstwa (zaświadczenie z Urzędu Skarbowego).

Oprócz wyżej wymienionych dokumentów bank może wymagać również innych pism, jednak każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie.

Warunki spłaty kredytu i koszty dodatkowe

Gdy już przedłożymy odpowiednie dokumenty i bank zdecyduje się udzielić nam kredytu, pozostaje tylko ustalenie warunków kredytowania, tj. ustalenie wysokości comiesięcznych rat oraz harmonogramu spłat (wysokość kredytu ustalana jest już wcześniej – to na jej podstawie bank ocenia naszą zdolność kredytową). Musimy być świadomi, że do rat co miesiąc doliczane będą odsetki, które będą prowizją dla banku za udzielenie nam pożyczki i nie będą one spłacały naszego zobowiązania. Istotne jest również oprocentowanie kredytu, które także wpływa na ostateczny koszt, jaki poniesiemy. Ważne jest także ubezpieczenie kredytu. Nie jest ono obowiązkowe i oczywiście możemy od niego odstąpić, jednak warto nie zapominać o tym, że jest ono dla nas zabezpieczeniem szczególnie w przypadku, gdy zaciągany przez nas kredyt gotówkowy opiewa na większą sumę, najlepsze oferty znajdziesz na 17bankow.com.